20 lat Starego Browaru – co przygotowano w związku z obchodami jubileuszu?

Stary Browar będzie w tym roku świętował swoje 20. urodziny. Co z tej okazji przygotowano dla klientów? Porozmawialiśmy o tym z Martą Kabsch z PR Starego Browaru.

 

2023 rok będzie rokiem jubileuszowym dla Starego Browaru. Jego oficjalne otwarcie odbyło się w listopadzie 2003 roku, chociaż wtedy nie wyglądał on tak jak teraz. 20 lat temu istniała tylko „stara” część Browaru, a dopiero po kilku latach otwarty został Pasaż, do dziś nazywany przez mieszkańców „nową” częścią. Wyjątkowy jubileusz w Starym Browarze będzie świętowany przez cały rok, a jego hasłem przewodnim będzie słowo blask. Klienci mogą spodziewać się wielu wydarzeń, a pierwsze z nich odbędą się już niedługo.

 

„Przed nami 15. edycja wielkanocnych zajęcy Starego Browaru. W tym roku będzie to wyjątkowa pod względem kolorystycznym edycja. Będzie bardzo wiosennie i energetycznie. Można powiedzieć, że to taki wstęp do obchodów” – powiedziała Marta Kabsch w programie „Hej Poznań”

 

Najbliższe wydarzenie w Starym Browarze, które odbędzie się już w ten weekend to premiera książki Rosława Szaybo – polskiego plakacisty i autora okładek płyt. Projektował je dla takich gwiazd jak Aretha Franklin, Janis Joplin czy Leonard Cohen. Przez całe swoje barwne życie uzbierał wiele anegdot, a o części z nich będzie można przeczytać w książce „Rok ma 13 miesięcy”.

 

„Kroniką jego bogatego życia i osobowości jest książka, którą Rosław Szaybo skończył jeszcze przed śmiercią. Dzięki jego żonie udało się ją złożyć w spójną całość. 11 lutego będziemy gospodarzem premiery książki” – dodaje PR Manager Starego Browaru.

 

Plakaty Rosława Szaybo można nadal podziwiać na wystawie „Plakat wisi” w Galerii na Dziedzińcu. Dzieła polskiej szkoły plakatu obejrzeć będzie można do końca lutego, dlatego warto zrobić to jak najszybciej. Wystawa została podzielona na trzy części. Na parterze zostały zaprezentowane dzieła młodego pokolenia twórców. Plakat polityczny, w odsłonie propagandowej i solidarnościowej, to temat przewodni wystawy na 1. piętrze. Ostatnia część poświęcona jest polskiej szkole plakatu.

 

„Selekcja tych dzieł to jest połączenie prac, które wiele osób rozpozna z pop-kulturowego obiegu, a część z nich seniorzy pamiętają z ulic. Również interesujący jest rozdział współczesnych plakacistów i plakacistek” – zaznacza Marta Kabsch.

 

Stary Browar to nie tylko kultura, ale przede wszystkim moda. Już niedługo swoje produkty zaprezentuje kolejna polska marka. Balagan zostało stworzone przez dwie przyjaciółki, a ich wyjątkowe produkty powstają w Polsce i Tel Avivie. Tour de Balagan to wyjątkowe wydarzenie, podczas którego będzie można kupić ich produkty w niższych cenach. Marta Kabsch zaprasza na sample sale 17 i 18 lutego do Słodowni.

 

Kulminacja wydarzeń nastąpi latem i jesienią. Najbardziej wyjątkowy projekt będzie miał miejsce 1 września – zdradziła nam Marta Kabsch. Będzie to modowa wystawa prestiżowego i znanego na całym świecie projektanta. Jak zapewnia nasza gościni, o wydarzeniu tym będzie głośno nie tylko w Polsce, ale również na świecie.

 

autorka: Z. Biskup