Lepiej w kasku – kolejna edycja akcji wspierającej bezpieczeństwo na drodze

Brak odpowiednio dobranego kasku rowerowego powoduje, że nawet niewielkie, z pozoru niegroźne upadki mogą być tragiczne w skutkach. Bardzo często jego obecność, niweluje upadek jedynie do drobnych otarć, chroniąc głowę przed poważnym urazem. Co więcej, akcja ma celu także oddalenie dość często spotykanej opinii, że w kasku wygląda się „śmiesznie”. Przez swój lifestylowy charakter i nienarzucający przekaz, stara się w naturalny sposób wykształcić wśród rowerzystów potrzebę i chęć zakładania kasku.

“W Polsce nie ma obowiązku jeżdżenia w kasku, co nie znaczy, że należy z tego kasku rezygnować. Staramy się edukować rowerzystów i przypominać, że jazda w kasku to żaden wstyd, to wyłącznie dowód na to, że dbają o swoje bezpieczeństwo”

mówi Michał Seidel, twórca platformy multibike.pl
i pomysłodawca akcji.

To już kolejna, czwarta edycja akcji społecznej „Lepiej w kasku”.

Temat bezpieczeństwa rowerzystów cieszy się dużym zainteresowaniem. Partnerami akcji, do tej pory, zostali m.in. Groclin, OLX, Volvo Firma Karlik, Santander, SSAB, VOX, Coccodrillo, LNB, Shimano Polska, Raben, Galeria Posnania, Codzienny Poznań czy Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.

W akcję dodawania zdjęć na Instagramie angażują się rowerzyści oraz celebryci dodając na swoich kontach zdjęcia z #lepiejwkasku. Zobaczyliśmy już m.in. Leszka Lichotę, Aleksandrę Popławską, Łukasza Kubota, Czesława Langa, Miśka Koterskiego, Rafała Zawieruchę, Grażynę Wolszczak czy Ewę Gawryluk.

“Nie ukrywamy, że znane twarze bardzo pomogły nam wypromować naszą akcję. Co dla nas cenne, bardzo chętnie zrobili sobie zdjęcia z #lepiejwkasku. Dodatkowo kilka razy pojawiliśmy się w Faktach TVN oraz TVN24 co sprawiło, że nasza akcja osiągnęła na przełomie 4 lat ogólnopolski zasięg na poziomie ponad 12,5 mln”

dodaje Michał Seidel.

– Kask, oprócz swoich podstawowych funkcji to także modny dodatek, uzupełnienie wizerunku rowerzysty. Pokazując benefity jego noszenia także w takim ujęciu, jesteśmy w stanie dotrzeć i przekonać większą grupę odbiorców – kończy swą wypowiedź Michał Seidel.

W ramach akcji powstała także kampania online, OOH oraz spot promujący akcję. Za realizację działań promocyjnych odpowiada poznańska agencja Good People.