Mistrz fotografii Szymon Brodziak stworzył kampanię reklamową dla codziennypoznanpl

Mistrz fotografii czarno-białej, zdobywca prestiżowych nagród, w tym tytułu „najlepszego na świecie fotografa czaro-białych kampanii reklamowych” Szymon Brodziak nie zapomina o swoich poznańskich więzach. Najpierw został autorem specjalnego kalendarza na stulecie Międzynarodowych Targów Poznańskich, a teraz współtworzy kampanię reklamową Regionalnej Grupy Mediów Codzienny Poznań – „Jesteś tym, co czytasz”.

Szymon Brodziak jest jednym z najbardziej znanych polskich fotografów. Uznawany na całym świecie za mistrza fotografii czarno-białej, zdobywca prestiżowych nagród i wyróżnień związany jest z Poznaniem, w którym się urodził i mieszka. Ma tu również autorską galerię fotografii.

Artysta nie kryje swojej sympatii do stolicy Wielkopolski. Przez wiele miesięcy pracował nad specjalnym kalendarzem na stulecie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Fotografie nawiązujące do jednego z symboli Poznania miały uchwycić historię spółki w 12 kadrach na 2022 rok.

Nie jest to jedyny projekt, w który się zaangażował. Niedawno stworzył fotografie do kampanii reklamowej portalu i telewizji Codzienny Poznań promującej cotygodniowy lifestylowy telewizyjny program na żywo „Hej Poznań”. Zdjęcia wykonano w Brodziak Gallery w Poznaniu, gdzie artysta wykorzystał naturalne światło wschodzącego słońca.

Portrety prowadzących program wykonane przez Brodziaka zostały umieszczone na oficjalnych banerach i grafikach nie tylko w Internecie, ale także w przestrzeni publicznej, na banerach w Poznaniu. Współpraca z Codziennym Poznaniem jest jednak bardziej zaawansowana i nie ogranicza się jedynie do wykonania fotografii. Główne hasło promujące Grupę Mediów Codzienny Poznań obejmującej łącznie pięć portali internetowych oraz telewizję nawiązuje do słynnego motta fotografa. Kampania „Jesteś tym, co czytasz” jest nawiązaniem do hasła „Jesteś tym, co widzisz” kojarzonego z Brodziakiem.

Fotograf jest związany z Codziennym Poznaniem od lat. Teraz współpraca nabrała jeszcze większego rozmiaru. Szymon Brodziak dobrze odnalazł się w kampanii i nie jest to zaskoczenie. Na świecie uznawany jest za jednego z najlepszych fotografów reklamowych – już w 2013 roku w Cannes otrzymał tytuł „Black & White Commercial Campaigns”, czyli „Najlepszego na świecie fotografa czarno-białych kampanii reklamowych”. Grafiki do kampanii „Jesteś tym, co czytasz” z wykorzystaniem zdjęć Brodziaka zostały stworzone przez grupę Codziennego Poznania.

Szymon Brodziak jest najmłodszym artystą i jedynym Polakiem, którego prace zostały wystawione w Muzeum Fotografii – Fundacji Helmuta Newtona w Berlinie.

Regionalna Grupa Mediów Codzienny Poznań istnieje od 2012 roku i obejmuje pięć portali internetowych, w tym informacyjne – regionalny codziennypoznan.pl i ogólnopolski ipolska24.pl oraz trzy tematyczne: ecopoznan.pl, motopoznan.com oraz lifestylepoznan.pl. W ramach grupy działa także telewizja internetowa nadająca programy na żywo, w tym pierwszy w Poznaniu poranny program lifestylowy „Hej Poznań”. Redakcja i studia telewizyjne mieszczą się w prestiżowym budynku Starego Browaru, w zabytkowej części budynku Słodowni.