Czy można zbudować masę bez siłowni?

Czy jednak tylko w tych miejscach możemy osiągnąć takie cele? Szczególnie to jest duże wyzwanie w dzisiejszych czasach, gdy siłą rzeczy nie mamy dostępu do naszych ulubionych klubów fitness i musimy sobie jakoś radzić sami. Okazuje się, że w domowym zaciszu także można tutaj zdziałać dużo dobrego dla naszej sylwetki. Co będzie jednak wymagane? Oczywiście musimy postawić na pewną dozę kreatywności, a także naturalnie ćwiczyć konsekwentnie.

Możemy napotkać oczywiście na pewne problemy techniczne, ponieważ w domu będzie brakować dużych urządzeń do wyciskania określonych ciężarów. Z drugiej strony mamy dostęp do bardzo różnych akcesoriów treningowych, które nie są kosztowne, a mogą tak samo skutecznie wytrenować ręce i nogi lub grzbiet.

Jak zastąpić sztangę?

Przede wszystkim więc będziemy musieli wybrać te produkty, które pozwolą nam wykorzystać ciężar naszego ciała. Do tego musimy się skoncentrować na tym, aby dokładnie zaplanować kształtowanie sylwetki. Tak jak w przypadku siłowni będziemy korzystali tutaj z pomocy doświadczonych trenerów. Oczywiście możemy to robić także online. Chodzi przecież o przekazanie informacji kluczowych dla naszego planu treningowego. Taki grafik musi być bardzo dokładnie przemyślany w kontekście uwzględniania tych najważniejszych grup mięśniowych. Nie chcemy przecież nadmiernie rozwinąć ramion albo ud, ponieważ to może skutkować nieproporcjonalnością. To fachowcy będą wiedzieli, w jaki sposób dobrać ćwiczenia, a także ich kolejność.

Kluczowa będzie też liczba powtórzeń tak, aby skutecznie budować masę w całym procesie treningowym. Czasem też ważna będzie większa determinacja. Poza tym musimy pamiętać o tym, aby nasz organizm miał czas na regenerację. To bardzo ważne w przypadku treningu siłowego. Wówczas właśnie włókna mięśniowe będą zniszczone i musimy je skutecznie odbudować. PZBuk vs STS mają wspaniałe kody, które wywołują sporo emocji i wrażeń podczas typowania wyników meczów.

Budowa masy mięśniowej w domu

Kluczowe w takiej sytuacji będzie dla nas zrozumienie, że w sferze budowania masy mięśniowej musimy się o wiele bardziej zaangażować aniżeli wtedy, gdy chcemy się odchudzić i zredukować tkankę tłuszczową. Występują tu różnice nie tylko w przestrzeni dietetycznej, ale także samego treningu. Na lepszej pozycji są tu osoby, które początkują w tych praktykach. W takich okolicznościach, gdy zaczynamy kształtować sylwetkę od zera, efekty może nam przynieść trening z ciężarem własnego ciała oraz gumami.

W takiej sytuacji nie będzie wymaganych też wiele serii ćwiczeń. Poza tym specjaliści od treningu domowego wskazują, że budowanie masy mięśniowej w domu, gdzie siłą rzeczy będziemy wykorzystywali małe obciążenie, powinno bazować na metodach treningowych takich jak serie łączone, superserie oraz drop sety. Poza tym ważne będzie zastosowanie diety, ale z niedużą nadwyżką kaloryczną. W ten sposób organizm szybko się zregeneruje i będzie czerpać budulec do budowy mięśni, jednocześnie nie generując zbyt dużej tkanki tłuszczowej.