Wielka moda na targach

Pokazy rozpoczęły prezentacje nowych kolekcji handlowych na jesień i zimę tego roku, ale także wiosnę i lato następnego. Specjalny blok programowy zarezerwowano dla młodych projektantów, którzy przygotowali na targi swoje kolekcje.

Można je obejrzeć w ramach projektu YOUNG FASHION FOR SALE na autorskich pokazach mody oraz w showroomach, gdzie zostanie wprowadzona sprzedaż odzieży i dodatków. Strefa dla młodych projektantów jest zlokalizowana tuż przy scenie i obejmuje kreacje takich marek jak: Sopeelove, Drunklegends, BONJOUR AND KISS i Mimika. Każda z nich reprezentuje inny, niepowtarzalny styl.

Sopeelove – odzież z charakterystyczną prostotą, minimalizmem w konstrukcji oraz praktycznością i wygodą ubioru, co daje poczucie wolności, swobody ruchów. Główne tematy inspiracji w kolekcjach to wnikliwa obserwacja otoczenia, architektura, emocje. Na targach zostanie przedstawiona kolekcja simplicity, której głównym motywem jest geometria oraz kolekcja Rzeszoff, inspirowana męskim ludowym strojem i haftem rzeszowskim.

Drunklegends – marka łączy wygodne i codzienne ubrania z nutką nonszalancji i dowcipu w ultrakobiecym wydaniu. Produkt przewodni to linia ubrań Basic – narzutki, bluzy, koszulki, o kroju podkreślającym kobiecą sylwetkę. Uzupełnieniem stylizacji są zawsze zwiewne sukienki, spódnice wykonane z delikatnych i lekkich tkanin. Odzież Drunklegends to unikatowe i oryginalne kroje, starannie odszyte z dobrych jakościowo materiałów.

BONJOUR AND KISS – mieszanka sportowego szyku z miejskim minimalizmem. Projekty powstają w autorskiej pracowni od pomysłu po formy i pierwsze modele. Marka dysponuje zapleczem produkcyjnym umożliwiającym wykonywanie krótkich serii kolekcji. Większe zamówienia  są szyte przy współpracy z małymi przedsiębiorstwami rodzinnymi dbającymi o zachowanie zasad społecznej i ekologicznej odpowiedzialności.

Mimika – marka produkująca skórzaną odzież damską z najwyższej jakości surowców pochodzących z Włoch. Mimika udowadnia, że każda część garderoby skórzanej jest niezwykle wygodna, stylowa i będzie służyć klientom przez wiele lat. Wszystkie produkty marki powstają w Polsce przy pomocy projektantów, konstruktorów oraz krawców, którzy znają doskonale każdy detal ciała.

Po osmiu latach przerwy ponownie w tym roku zostanie wręczona Srebrna i Złota Pętelka.  Srebrna Pętelka to konkurs z bogatą tradycją w polskiej modzie, który podczas obecnej edycji jest skierowany do najzdolniejszych uczniów i studentów szkół kierunkowych. Do finału konkursu zakwalifikowało się 10 uczestników. Złota Pętelkę natomiast odbiorą przedstawiciele firm “La Mania” i “Próchnik”.